//Ki jelenti az igazi veszélyt a szállásadók számára?
szállásadó veszélyek

Ki jelenti az igazi veszélyt a szállásadók számára?

Évről évre megfigyelhető, hogy a szálláspiacon a szállásközvetítők egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a foglalásokból. Több szálloda vagy panzió esetében meghaladja az 50%-ot, egyes esetekben pedig a 70%-ot is. Így hónapról hónapra magas jutalékszámlák terhelik a kasszát. Mivel a szálláspiacon dolgozom, ismert számomra a feladat, miszerint növelni kellene a direkt foglalások számát. Milyen módon érhető ez el és mi az ami a leginkább akadályozhat ebben?

szállásadó veszélyek

A szállásközvetítők jutaléka jellemzően 10-18% közé tehető, azaz 1 millió Ft forgalom esetén a közvetítői jutalék 100.000 – 180.000 Ft között van. Mivel hatalmas adatbázissal dolgoznak, továbbá a Google-ben a hirdetések miatt a találati listák élmezőnyében vannak, így a foglalások száma folyamatosan nő és ez a növekedés várhatóan 2019-ben is megmarad. Nyilván nem az a megoldás, hogy hátat fordítsunk a közevetítőknek, hanem az, hogy vendégéjszakaszámot növeljük, lehetőleg direkt foglalásokkal. Hogyan érhető ez el?

Egyrészt azzal, ha a saját honlapon a csomagajánlatok foglalásánál jutalmazzuk a látogatót, azaz megajándékozzuk például egy palack borral a szobában, esetleg felajánlhatjuk a késői távozást a direkt foglaláshoz, így nem kell árkedvezményben gondolkodni, tehát nem kell megszegni a közvetítői megállapodást. Másrészt létrehozhatunk törzsvendég programot, és amikor távozik a vendég, átadhatunk neki egy plasztikkártyát, melyre felvezetjük a számlaértékének 2%-át pontok formájában. Így lehetősége van ezeket a pontokat a következő foglalásánál felhasználni. Ugye mondanom sem kell, hogy marketing eszközként kiváló, hiszen hírlevélben értesíthető a vendég, hogy aktuális ajánlatunk foglalásánál a kártyáján lévő pontokat megduplázzuk, így azt az értéket levonjuk a végösszegből. Ha kiszámoljuk, ez még mindig csak 4% a közevetítői kétszámjegyű jutalékokkal szemben.

Praktikus megoldás a kattintás alapú szolgáltatások igénybevétele, melyek közvetlenül a bemutatni kívánt csomagajánlatra viszik a látogatót és csak akkor fizetünk, ha a leendő vendég már az oldalon van. Számoljunk csak, manapság 20-30 Ft-ért kaphatunk egy kattintást (CPC), ha 1000 látogató érkezik az ajánlatra, 20-30 ezer forint költséggel jár, amely 1%-os konverzió esetén 10 foglalást jelent. Ha a közvetítőnél 10 foglalás jutalékát kell kifizetni az 40.000 Ft-os csomag esetén 40-72.000 Ft jutalék. Tehát kimutatható, hogy legalább a duplája.

szállásadó veszélyek

* 40.000 Ft-os csomagajánlat esetén kalkulált átlagos költség

 

Összegezve elmondható, hogy vannak alternatívák, melyekkel növelhető a direkt foglalások száma. Mi az akomonál azon dolgzunk, hogy a szállásadók minél magasabb számú foglalást érjenek el saját weboldalukon keresztül. 

Az AkomoAds nem egy új OTA, nem egy új szállásközvetítő vállalkozás, hanem kis túlzással leginkább úgy írható le, mint a Google Ads szállásokra specializálódott formája. Hiszen itt nincs jutalékfizetés, az oldalon kifejezetten szállás iránt érdeklődőkre számíthat, nem véletlen átkattintások jönnek az önök oldalára, mint például az olyan kuponos oldalak esetében, ahol valaki egy ruhanemű miatt kattint és mellékesen még megnézegeti a szállásokat is. Persze ebből is lehet foglalás, de nyilván nagyobb a konverzió egy olyan honlapról érkező látogatók esetében, amely kifejezetten szállás kínál. Ilyen az akomo.hu!

Spread the love