A Covid-19 avagy a koronavírus szó ma minden háztartásban elhangzik legalább naponta egyszer. Mindenre rányomja bélyegét. Van aki pánikol van aki indulatokat kelt a social media bejegyzésével, az biztos, hogy mindenkinek van véleménye róla. A szálláshelyek folyamatosan kapják a foglalások lemondását. Gondoljunk csak bele, hogy Budapesten mennyivel kevesebb turista tartózkodik, vagy az üzleti utazók milyen nagy számban nem indulnak el, óriási bevételkiesést okoz mindez az üzleti turizmusban. Természetesen a veszteség már a szabadidős turizmusban, az egészségturizmusban is számottevő szerte a világban. Tudom, az egészség az első és ezt nem is vitatom. Nem is szeretném az influenzához hasonlítani, ahogy azt sokan teszik, inkább azzal szeretnék foglalkozni, hogy mit csinálj jelen esetben ha szállásadó vagy.
Egy biztos: NE PÁNIKOLJ! Azt megteszik helyetted a vendégeid. Ne tömd tele a Facebook oldalad vagy csoportod az aktuálsi hírekkel, miszerint ennyi vagy annyi vírussal fertőzött van a mai napon. Az egyik fontos dolog, hogy várj. Várd meg, hogy miként reagálnak az emberek az aktuális hírekre és megoldásokat kínálj vagy inkább semmit, ha ez nem megy.
A kríziskommunikáció egy nem várt, hirtelen bekövetkező helyzetet kezel. Jó ha ez egy jól átgondolt, eseménytelen időben megtervezett folyamat, hiszen válsághelyzetben mi is másként gondolkodunk. Fontos, hogy nem szabad felnagyítani a helyzetet, reálisan kell azt értékelni. Rengeteg ilyenkor a pletyka, a rémhír és neked az a feladatod, hogy amit te közölsz, az a lehető legközelebb legyen a valósághoz.
A krízishelyzet sosem egy fázisból áll. Mást kell kommunikálni egy váratlan helyzet első napján, mint a későbbi napokon. Fontos, hogy a kijelölt vezető utasításaira figyeljen minden kolléga, mert egy irányt kell követni. Nem jó az, ha a dolgozók mást mondanak, mint amit a szervezet kommunikál.
A krízisre jellemző:
– hirtelen jelenik meg
– intenzitása fokozatosan nő
– gyors reakciót követel
– megbontja a szervezet rutinját és teljesítőképességét
– bizonytalanságot kelt
– fenyegeti a szervezet reputációját (megítélését)
Mit tegyél a jelenlegi helyzetben?
- Mutasd meg a vendégeidnek, hogy nálad mennyire odafigyeltek a higiéniára
- Mutasd meg, hogy milyen gyakran, milyen módon történik takarítás
- Mutasd meg, hogy a bejárati ajtókat, a közösségi terekben található kilincseket milyen gyakran fertőtlenítitek
- Mutasd meg, hogy a takarítónő milyen módon biztosítja a szoba fertőtlenítését, takarítását
- Adj ajándékba kézfertőtlenítőt
- helyezz el automata kézfertőtlenítőt ahol csak tudsz (és kell)
- a Facebook oldaladon pozitív híreket közölj (itt és ott ennyien gyógyultak meg, mutasd meg, hogy a vendégek jól érzik magukat nálad, legyél pozitív a negatív híreket hagyd meg másnak!)
- Biztosítsad a vendégeidet a foglalás lemondási feltételeinek rugalmasságáról, könnyedén áthelyezhető legyen a foglalás időpontja
- NE CSÖKKENTS ÁRAT! Ne az árengedménnyel akard elérni, hogy vendégeid legyenek, ugyanis nem az ár miatt vannak a lemondások sem.
Remélem hasznosnak találtad a leírtakat. Ha igen, kérlek oszd meg másokkal is. Ha kérdésed van, tedd fel bátran, szívesen segítek.